joi, 19 mai 2016

Cel mai frumos trăiesc în dragostea ta



Și totuși eu cel mai frumos trăiesc în dragostea ta. Dar dacă m-ai fi întrebat acum un an, ți-aș fi spus că cel mai frumos am trăit în aer și în nuci și în cireși și, cu deosebire, în călătorii. Și printre foile și cuvintele mele. Sau ți-aș fi spus că cel mai frumos am trăit rătăcind prin mine, ca prin păduri și prin aer și prin fluturi, hălăduind prin hățișurile care eram și eram tufe de fag și tufe de peșteri eram. Și gândindu-mă unde am trăit cel mai frumos înaintea ta mi-am amintit cum mă ținea, în mâinile ei de abur, ca pe un fluture, bunica, și eu nu muream de atâta alint și răsfăț. Apoi am trăit atât de frumos într-un glonț, fiindcă, citind marile romane despre războaie, mă imaginam soldat, erou al încleștărilor istorice, spion fidel lui Bonaparte, revoluționar deghizat în lumea lui Hugo, partizan, spadasin și locotenent al marilor aventuri tolstoiene, julesverniene, până ce renunțam la vremea soldățirii mele din timpuri pașnice și era răcoare și atât de bine în toamna din glonțul în care mă adăpostisem. Mult și frumos am trăit în cuvinte și miezul lor răcoros mi-a făcut bine, și mustul lor de strugure nestrivit până la sâmbure m-a amețit adesea și beat chiar am umblat pe hai-huile cărări ale vorbei. Și totuși, gândindu-mă și răzgândindu-mă eu, ca un pepene vara pe care-l întorci pe toate fețele să-i afli drumul spre înlăuntrul lui dulce-verde de albăstrui am găsit că, norocosul de mine, cel mai frumos și mai frumos și mai frumos și cel mai frumos și mai frumos de frumos, am trăit și trăiesc acoperit, desigur, numai și numai în dragostea ta.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu