sâmbătă, 5 aprilie 2014

Poemul frunzelor de persimmon




iubito, în ultimele zile mă gândeam cum ar fi să ai un termos
pentru fiecare lucru pe care vrei să-l mai păstrezi un timp.
iubito, e uluitor că de când ai plecat oasele mi se deschid și trecătorii
îmi înțeleg din prima dragostea. ei recunosc cu ochiul liber locul din mine în care
fermentează pasiunea așa că am început scriu. scriu tot ce îmi amintesc, cu precizie.
cu precizia unui iute metronom. numai că memoria mea, după cum știi,
nu este cea mai de încredere. prin urmare eu scriu tot ce îmi imaginez
cu precizia unui iute metronom, numai că nimic din ce îmi imaginez nu este exact.
așa că scriu, scriu, scriu, până la epuizare, până când nimic din mine nu rămâne nescris,
până când sufletul meu de taur debil face infarct. și atunci, de-abia, viața capătă sens.
atunci mă liniștesc, beau ceai, dorm normal. în patul nostru se simte încă dragostea,
în patul nostru frunzele de persimmon sunt inventate, ar putea fi niște lalele, mai ales că
pieptul meu se deschide și se închide numai după respirația frunzelor de persimmon.
cândva, peste ani, când persimmonul nu va mai exista, când mirosul lui va fi o amintire,
voi scrie, fără să respir, un poem sentimental, cum nu s-a mai pomenit.
nu va fi nici siropos, nici inteligent, nici inspirat, va fi un poem cum nu am crezut.
nu va fi despre mine, nici despre viața mea, nu va fi deloc despre viață,
nici despre moarte, va fi un poem despre tine, despre dragostea ta ireproșabilă,
deși până și tu, iubita mea, n-ai fost ferită de greșeală.
o să ți-l citesc în patul nostru plin de amintiri, acoperit de frunze de persimmon,
cu speranța că nu te vei putea abține, că mă vei lua în brațe, când vântul leneș mă va
adulmeca dintr-o parte, iar eu, cu o palmă ascunsă între genunchi, mă voi întoarce.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu