sâmbătă, 28 decembrie 2013

Numele meu e Argentina (renăscută sub un alt nume)






1944
:
femeile urlau
însă nouă ne era indiferent dacă trăiau sau mureau
noi eram soldații generalului
soldați fideli ai juntei
apostolii înarmați
ai lui juan domingo perón


în bordelurile militare
am violat fără nici o reținere
le spuneam femei de consolare”
femei de-ale noastre
dar și nemțoaice
asiatice
evreice
rusoaice
și câteva italience
luate cu forța zi și noapte
fără mâncare
unele pe jumătate copii
bătute
chinuite
violate


femeile de consolare” costau bani
și asta nu ne mai convenea


am avut noroc cu mișcarea coloneilor
care l-au izgonit pe președintele ramirez
puteam lua din sate pe oricine
când nu se supuneau le împușcam pe loc
în timp ce sfântul francisc de assisi
dominic
și toții papii la un loc
se uitau la noi și ne scuipau în cap din ceruri


nu simțeam nimic
în afară de moarte nimic nu era real


sub prima dictatură am urât apele mov ale atlanticului
pe care le iubeam când eram copil
aș fi vrut să vină și să înece toate țărmurile
toate casele
satele
plantațiile
să le îngroape pentru totdeauna
și să murim cu toții odată


1976
:
l-am slujit pe videla
am răpit
torturat
și ucis
apoi am visat
că o să cad bolnav într-o călătorie
unde visele mele rătăcesc mai departe
deasupra unui câmp de iarbă uscată


2013
:
când am văzut venind apele
am știut că o să mor
pentru că merit să mor
deși prea târziu


l-am văzut în fața ochilor pe guevara
pe maradona, am văzut-o pe evita
și m-am gândit că moartea nu e ceva brusc
că moartea mănâncă din noi câte puțin
cu fiecare zi trăită


după cutremur mi se părea că apele vin încet
în pași de tango
stăteam în fața casei și așteptam
dinspre atlantic venea un vânt rece


era liniște
m-am uitat în jos
și câteva furnici mi se urcau pe papuc
atunci am auzit apa spărgând casele


m-am uitat în față
m-am uitat drept în sus
de după nori nu se vedea nici o rază de soare
nici francisc de assisi
nici dominic
nici un papă
nu mai era absolut nimeni acolo


***
:
devenisem vocea absentă a vântului
devenisem soarele fără raze
devenisem forma pământului gol
devenisem liniștea apelor dinainte de ape








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu