vineri, 29 noiembrie 2013

De ce tu ești o supradoză repetabilă de cocaină





CONSUM cocaină de câte ori te privesc. Și de câte ori te dezbrac. Tu știi asta, dar nu mă oprești. Tu știi de fapt că, odată intrată în sistemul meu, devii substanța aia interzisă (letală), despre care oamenii vorbesc pe la colțuri. Nu fățiș, ci în șoaptă. Iubito, dacă tu ești sursa mea de imaginație, de spaimă și de fericire, deopotrivă, atunci da, mă repet, consum cocaină. Atunci da, sunt dependent de narcotice. D-E-P-E-N-D-E-N-T. Consum, dar măcar sunt viu. Și mă simt viu. Lângă tine. Ține minte însă ce-ți spun: numai oamenii vii au puterea de a-și imagina. Iar noi, cu toții, pentru a supraviețui în fața altor fiare sălbatice, mult mai puternice ca noi, am avut nevoie de imaginație. Ca să scăpăm cu viață și să evităm primejdiile e nevoie de planificare, realizare, de comunicare și confirmare. Lucrurile astea sunt esențiale. Și toate sunt posibile datorită imaginației. Străbunii noștrii își imaginau toate primejdiile posibile și făceau tot ceea ce era necesar pentru ca ele să nu se concretizeze. Din cauza asta omul modern își păstrează încă puterea de imaginație, din cauza asta omul încă dă naștere artei și științei. Așa că vreau să te conving, zi de zi, să fii cocaina mea. Adică sursa mea inepuizabilă de imaginație, de viață și tandrețuri. Muza aia fabuloasă. Injecția de adrenalină. Știu însă și că, dacă folosești imaginația în moduri negative, ea duce la spaimă, nesiguranță și ură. Se zice adesea despre copii că sunt cruzi, fiindcă omoară animale și insecte, le chinuie, iar unora le place să-și strice jucăriile. Nu fac însă lucrurile astea din plăcere, ci din cauză că neliniștea imaginației se scurge în realitate. Vezi tu, cade pradă fanteziei nu știu ce animal, cum aș putea atunci să nu capitulez și eu când sunt în preajma ta? Tu mă curentezi prin toți porii, mă dezvolți, îmi ascuți simțurile la fel ca cel mai otrăvitor narcotic, mă faci să pendulez, și îmi dai identitate. Îmi dai un nume. Dar ține minte: periculoși sunt cei pentru care lucrurile sunt BĂTUTE în cuie, care știu clar ce le place și ce nu. Care știu exact ce-i bine și ce-i rău. Omul inofensiv pendulează constant între anumite valori, e pierdut și suferă. Incertitudinea îl ține în viață. Îl menține viu.
 
 
Nu fi mirată prin urmare când îți spun că de fapt CONSUM cocaină ori de câte ori te sărut. Să știi că îmi amintesc și acum că, atunci când ne-am certat serios și m-ai părăsit prima dată, m-am simțit deodată atât de neinspirat, singur și nenorocit, că de-aș fi avut o sticlă de whiskey (o altă femeie? o seringă cu speed?) poate că aș fi recurs la soluția rockerilor, până la urmă, întâmplă-se ce s-a-ntâmpla. În loc de asta, am tras repede o haină pe mine, am ajuns degrabă la tine acasă și numai văzându-te, am și simțit cum iau o SUPRADOZĂ, pe care ți-am descris-o într-o poezie:
 

Ai adormit în patul cu nuanțe
Exact la fel ca Emma Bovary,
Pe masă numai prafuri și substanțe
(Și cocaină diluată-n Cherry),


Și nu mai știu dacă e zi sau noapte
Ori dacă-s beat pe-o margine de șanț
Și îngerii la cap îmi scriu cantate
Iar diavolii se-apucă de bilanț.


Mai beau un strop de Absolut cu gheață,
Arunc paharul gol în LCD,
Halucinez când fete cu mustață
Îmi spun că pentru mine vor clădi


O lume cu etaj și cu speranță
Pe sânii unei dame roz bombon.
Visez puțin, apoi m-agăț de clanță –
Să vii, în rochie, fără cordon.





14 comentarii:

  1. pentru cineva care nu avea nicio idee despre ce va scrie în următoarele 30 de minute, ai scris nu doar mult ci şi ... cumva neaşteptat.
    fantastice doamne roz bombon de sânii cărora se agaţă speranţele.
    ştii prea bine că dincolo de scrierea în sine eram extrem, extrem de curioasă cum se va vedea subiectul aici, în cuvintele tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori, Camelia, gândurile noastre fragmentate prin un sens. Mai ales când dialogăm în emoție noi doi.

      Pentru un scris contracronometru, pe o temă dată, a ieșit ceva super. Încă zâmbesc.

      Ștergere
  2. "O lume cu etaj și cu speranță
    Pe sânii unei dame roz bombon.
    Visez puțin, apoi m-agăț de clanță –
    Să vii, în rochie, fără cordon."

    RăspundețiȘtergere
  3. În cazul acesta, presupun că ești cel mai viu om pe care l-am cunoscut vreodată! Probabil că dacă n-aș mai duce o viață alături de anumite persoane care, culmea, îmi sunt foarte dragi, n-aș mai fi nici eu o trestie în bătaia vântului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce spui că ești o trestie în bătaia vântului, dragă Zoe? Nu așa suntem cu toții?

      Ștergere
    2. Normal că nu suntem așa cu toții, Robert! Oamenii ar trebui să fie niște artificii, să radieze cu culoare și să explodeze de fericire. Oamenii ar trebui să fie vii, dar, din nefericire, majoritatea sunt gri.

      Ștergere
    3. Da, numai că tu nu ești o trestie în bătaia vântului, iubită Zoe, tu ești un suflet de artist, de actor în căutarea limitelor frumosului.

      Din păcate, în ceea ce-i privește pe mulți alții nu te pot contrazice, predomină gri-ul.

      Ștergere
    4. Probabil ai dreptate, dar eu simt că niciodată nu reușesc să transmit cu succes tot ceea ce-mi doresc să transmit. Sunt o trestie, pentru că mă uit cu admirație la cei mai sus ca mine sau, hai să zicem la un nivel mai înalt, și încerc să învăț să fiu și eu o persoană vie.

      De asta, Robert, tu pentru mine ești un fel de „profesor”, ca să spun așa. Te citesc cu entuziasmul unui școlar care de abia a învățat să citească și dorește să citească tot mai mult. Te lecturez cu pasiunea unui cititor de meserie care singura lui liniște sufletească este cartea.

      Asta aș vrea să simtă și cititorii mei, dar încă nu sunt pregătită :)

      Ștergere
    5. Uite, îți propun ca, atunci când vrei să transmiți fidel ceea ce simți (și știu că e ceva frumos acolo, înăuntru) să folosești un mic joculeț pe care îl folosesc și eu: imaginează-ți, atunci când scrii, că spui o poveste cu voce tare, că ești o voce narativă într-un film, și că vrei să te faci ușor și sensibil auzită. Eu, for instance, îmi imaginez uneori, așa, de capul meu, că sunt vocea lui Morgan Freeman din Închisoare Îngerilor (vocea lui Red).

      Ștergere
    6. Mă bucur că simți asemenea lucruri frumoase pentru textele mele, și că înveți lucruri mici din cum povestesc eu, dar vreau să te atenționez că și eu învăț cel puțin la fel de multe lucruri de la tine, din fiecare comentariu și discuție. E un schimb echivoc între noi doi. Tu nu ești mai prejos, ești cel puțin de cealaltă parte a mesei.

      Mă încurajează ce spui, așa că o să lucrez cu migală la prima mea carte, poate voi reuși un impact apropiat și în alte direcții.

      Scrie ca și cum ai trăi cu patos, ăsta e secretul, și cititorii tăi o să simtă tot.

      Tu ești o minune de suflet, te rog să nu uiți asta.

      Ștergere
    7. Îți mulțumesc pentru sfat și pentru toate cuvintele frumoase. Și, nu în ultimul rând, îți mulțumesc pentru toate zâmbetele pe care le-ai smuls din suflețelul meu!

      Ștergere
    8. Meriți toate zâmbetele, ba chiar mai multe. :)

      Ștergere