joi, 8 august 2013

Ipoteze, întrebări, așteptări, posibile răspunsuri




E ciudat, dar parcă nu mai știu să fiu altfel, adică altfel decât aș fi fost fără tine, fără ceilalți, fără scris, fără filme vechi, fără antropologie, fără internet, fără expectanțe, fără orele de nesomn, fără cuvintele care să însemne ceva, fără cărți, fără muzica veche, fără hainele din mall, fără vacanțele care n-au însemnat nimic, fără replicile pe care le-au uzat și alții și apoi le-au dat mai departe, fără cafea sau fără bere, fără lucrurile pe care le am pentru că le au și alții, sau fără oamenii pe care-i cunosc sau pe care i-am cunoscut cândva. Mă întreb: care este, totuși, forma mea brută? Și cum arată de fapt bruta neșlefuită din mine (maimuța aceea agitată interioară) fără impurități, fără cuvinte împrumutate, fără ambalaje, fără adaosuri, fără răspunsurile memorate pe care le așteaptă ceilalți, fără cizelări inconștiente, fără coloranți și aromatizatori identici cu cei naturali, fără combinări, ori fără iluzii? Cum aș fi arătat eu fără tine, așa cum nu mai ești, dar ai fi putut să fii? Și, mai important decât atât, cum reușește un om să-și upgradeze existența ori să și-o înnoiască la momentul oportun? E obositor să porți zi de zi același costum de om adormit în propriile iluzii. Supraviețuim pentru că încă mai credem în liberul arbitru, deși știm că nu alegem noi să ne naștem, să visăm, să nu învățăm din greșeli. Când râdem, o facem pentru că cineva ne-a amuzat. Mergem la baie pentru că cineva ne-a servit cu o Cola. Gândim (atât cât o facem) pentru că ne-am născut cu o mașină defectă numită creier, ce nu poate fi deconectată, și ale cărei erori nu le putem elimina. Sau nu la timp. Trăim pentru că cineva a făcut sex și s-a gândit apoi să ne dea dreptul să ieșim în lume. Ne ajunge o zi fericită pentru a ne descurca apoi cu alte 14 mizerabile. Ne este suficientă o amintire frumoasă, un moment unic, o clipă nealterată, ca să ne convingem mai apoi că repetabilitatea lucrurilor e un fapt care vine întotdeauna de la sine. Simt asta pe propria piele. Liniștea, nostalgia, singurătatea, tăcerea – toate acestea îmi par a fi cusute cu ață albă. Retrăiesc epifaniile altora și îmi rescriu paginile vieții din dorința de a da timpul înapoi, până în acea zi când toate păreau perfect reglate, calculate, măsurate și așezate. Până în acel moment când fiecare ceas din lumea asta știa că undeva, nu contează unde, brusc doi oameni sunt fericiți, că sunt în sfârșit împreună, că nu se grăbesc nicăieri, și că nu au nici o pagină de rupt și nici un gând de materializat. Până în acea dimineață în care noi doi ne trezeam într-un singur așternut și tot ce ne trebuia pentru fericire se afla în noi. De care-mi amintesc numai când intenționat mă amăgesc că tu nu ai plecat, și că mai ești pe aici, pe undeva prin preajmă. Uitând că, de fapt, în lipsa ta am vrut să merg cu trenul fără să știu încotro, să mă pierd la capătul vreunui ocean, să mă îndrept spre orizontul deschis, până mi se va impregna bronzul exotic în piele și nu mă va mai recunoaște nimeni, până o să ajung departe-departe de felul în care oamenii își antrenează pe buze zâmbetele false, departe de regulile în care trebuie să mă îmbrac zilnic și să mă prefac că sunt bine, față de cei care-mi așteaptă cu spume la gură căderea, ca să nu fac notă discordantă de ei, să nu fiu singurul care a scăpat din tentaculele lungi ale iluziei consumate periodic, care nu trece și nici nu se tratează cu o felie de lămâie ținută pe cerul gurii. Poate voi ajunge ca toți ceilalți, să mă prefac fără să știu, fără să recunosc, fără să mă împotrivesc, hrănindu-mă doar cu așteptare. De fapt, știi, chiar și acum cred că, dac-aș avea îndeajuns răbdarete aștept, te-aș vedea intrând pe ușă.




 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu